PRINTFLEET
Pakiet usług PRINTFLEET łączy w sobie konsulting, wdrożenie urządzeń i oprogramowania oraz obsługę, a jego celem jest opracowanie strategii optymalizacji na podstawie faktów i precyzyjnych danych oraz zapewnienie obniżenia kosztów i niezakłóconego przebiegu procesów.
Koncepcja PRINTFLEET opiera się na trzech filarach. Są to: Konsulting, Wdrożenie i Obsługa.
Wprowadzenie i koncepcja

Zapewnienie efektywnego działania urządzeń drukujących
W technologiach biurowych dokonał się wielki postęp, zmieniły się również potrzeby użytkowników. Obecnie wiele firmowych środowisk drukujących to dość przypadkowe zgromadzenia urządzeń do druku, przetwarzania obrazu i przesyłania faksem, pozbawione odpowiedniego zarządzania i serwisowania, które odpowiadałyby wymogom dzisiejszego świata biznesu. Usługi PRINTFLEET łączą konsulting, wdrożenie urządzeń i oprogramowania oraz zarządzanie obsługą w celu obniżenia kosztów druku dokumentów.
Koncepcja PRINTFLEET koncentruje się na czterech najważniejszych zagadnieniach. Są to:
- Urządzenia: właściwe dopasowanie liczby i rodzaju urządzeń drukujących do potrzeb przedsiębiorstwa, zapewnienie optymalnego wsparcia w zakresie procesów biznesowych i urządzeń oraz wprowadzenie trwałej optymalizacji uwzględniającej zmniejszenie TCO i ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko naturalne,
- Proces: analiza obiegu wszystkich dokumentów związanych z działalnością firmy w celu zwiększenia wydajności pracowników, wypracowania oszczędności oraz zaprojektowania i obsługi rozwiązania, dokładnie odpowiadającego rzeczywistym wymaganiom klienta,
- Finanse: oferowanie różnych możliwości zakupu i leasingu oraz zróżnicowanych rodzajów umów, a także integrowanie już zawartych umów w ramach jednego, przejrzystego planu finansowego,
- Bezpieczeństwo: opracowywanie i wdrażanie rozwiązań z dziedziny bezpieczeństwa informatycznego i bezpieczeństwa informacji – od uwierzytelniania użytkowników, poprzez likwidację urządzeń w sposób zapewniający poufność danych na dyskach twardych, aż po rozbudowane zabezpieczenia sieciowe.
Podstawą koncepcji PRINTFLEET jest podejście oparte na trzech filarach: konsultingu, wdrożeniu i obsłudze.
Konsulting

Wszystkie usprawnienia będące efektem konsultingu w zakresie PRINTFLEET są wynikiem zastosowania własnej metodologii badań i profesjonalnych narzędzi analitycznych. Dzięki temu każdy z etapów procesu opracowywania rozwiązania dostosowanego do potrzeb klienta jest dla niego zrozumiały.
- Zbieranie danych: identyfikowanie (przy użyciu oprogramowania) obecnych zasobów związanych z drukowaniem oraz dokładne monitorowanie schematów bieżącego wykorzystania sprzętu i liczby wykonywanych wydruków; rozmowy z użytkownikami, pozwalające poznać szczegóły obiegu dokumentów, indywidualne potrzeby oraz wymagania dotyczące oczekiwanego poziomu jakości usług.
- Analiza: precyzyjne wyliczenie całkowitego kosztu posiadania (TCO) i porównanie go ze średnimi kosztami na rynku; szczegółowa analiza potrzebnych i zalecanych rozwiązań z zakresu drukowania, które umożliwią spełnienie wymogów dotyczących procesów biznesowych związanych z dokumentacją.
- Optymalizacja: opracowanie środowiska drukowania, które odpowiada wymogom biznesowym każdej z firm, na podstawie wyników analizy i wizualizacji opartych na szczegółowych planach.
Wdrożenie

Usługi PRINTFLEET nie sprowadzają się wyłącznie do zainstalowania nowych urządzeń drukujących. Obejmują również zarządzanie zmianami wprowadzonymi zgodnie z wymaganiami klienta. Zawiera się w tym zarządzanie dedykowanymi projektami zgodnie z ustalonymi normami, a także odpowiednie zaangażowanie udziałowców i użytkowników. Przedsiębiorstwa czerpią korzyści z dobrej, bezpośredniej organizacji oraz doświadczenia lidera na rynku.
- Projekt: zasoby umożliwiające zarządzanie dedykowanymi projektami, procesy zorganizowane i sterowane od początku do końca.
- Zmiana: dostarczanie wszystkich produktów, licencji oraz materiałów eksploatacyjnych na uzgodniony okres próbny, podczas którego firma Konica Minolta oferuje doradztwo techniczne i zdalne wsparcie; zarządzanie wdrożeniem w przypadkach, w których jest to wymagane ze względu na wielkość projektu.
- Informacje i szkolenia: dostarczenie szczegółowej dokumentacji użytkownikom i administratorom; wewnętrzne materiały i wydarzenia promocyjne – standardowe lub dostosowane do indywidualnych potrzeb; dostosowane do potrzeb szkolenia dla najważniejszych użytkowników i pracowników wewnętrznej pomocy technicznej.
Obsługa

Po przetestowaniu i przygotowaniu nowej infrastruktury urządzeń drukujących, pakiet PRINTFLEET pozwala na korzystanie ze skalowalnego zestawu usług umożliwiających obsługę urządzeń i zarządzanie nimi. Usługi te są dostosowane do indywidualnych wymagań i mogą uzupełniać dotychczasowe usługi informatyczne lub w pełni je zastąpić.
- Zarządzanie: aktywny serwis (zdalny i na miejscu), automatyczne dostarczanie materiałów eksploatacyjnych i części zamiennych.
- Monitoring: stały nadzór nad wszystkimi urządzeniami sieciowymi i podłączonymi lokalnie, obejmujący monitorowanie poziomu wykorzystania urządzeń, ich statusu i alertów.
- Serwis i pomoc techniczna: regularne sprawozdania dla kierownictwa, spotkania zespołów kontrolnych oraz aktywne poszukiwanie możliwości wprowadzenia dodatkowych udoskonaleń i optymalizacji.